Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

måndag 24 januari 2011

Dags för Superbowl XLV

Som vanligt när det gäller NFL-slutspelet i Amerikansk fotboll blir matcherna enormt stora "happenings" och gårdagens semifinaler utgör definitivt inga undantag.

Först ut var Green Bay Packers och Chicago Bears där Aaron Rogers, Quarterback i Green Bay, blev den stora matchvinnaren tillsammans med Packers suveräna försvarsenhet, som höll Bears poänglösa ända in i fjärde perioden. Nu hör det till saken att Bears fick spela med sitt tredje alternativ på QB-positionen, vilket kanske ändå blev matchavgörande.

I den andra semifinalen visade Pittsburgh Steelers vilket makalöst försvarsspel de har och New York Jets blev totalt utspelade i första halvlek, som slutade 24-3 i Steelers favör. Jets fick dock med sig lite positiv energi genom att i slutsekunderna hamna på poängtavlan genom ett "Fieldgoal".

För rollerna var nästan helt omvända i andra halvlek, som dominerades av New York, men trots en häftig anstormning lyckades ändå Ben Rothlisberger, QB i Steelers, och hans mannar hålla undan och vinna med 24-19.

Nu längtar jag redan till Superbowl, som spelas 6/2 i Dallas, Texas, mellan Green Bay Packers och Pittsburgh Steelers. Matchen kommer att bli en fantastisk kamp mellan lagens Quarterbacks, Aaron Rogers och Ben Rothlisberger.

Green Bay vann senast 1997, under ledning av legenden Brett Favre. Pittsburgh kan vinna sin tredje titel på 2000-talet och sin sjunde Super Bowl-titel vilket är mer än någon annan klubb.

Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar