Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

tisdag 25 januari 2011

Federer på väg mot nummer 17?

Roger Federer har klarat av ytterligare ett hinder på väg mot sin 17:e Grand Slam-titel. I natt besegrades kompisen och landsmannen Stanislas Wawrinka med klara 6-1, 6-3, 6-3.

Federer får nu möta Tomas Berdych eller Novak Djokovic i semifinal.

Alla experter tror på en ny superfinal mellan Federer och Rafael Nadal, där faktiskt fler än normalt tror mest på Federer.

Faktum är både Federer och Nadal har chansen att bli historiska genom att vinna en riktig Grand Slam, men för att lyckas med det krävs det otroligt svåra att vara i toppform på gruset i Paris, för att tätt därefter hitta toppformen på det snabba gräset i Wimbledon. Därefter gäller det att hitta toppformen lagom till US Open och med tanke på alla fantastiska tennisspelare som måste betvingas på vägen fram blir det nog en övermäktig uppgift för den som vinner Australiska mästerskapen på söndag.

Jag tror tyvärr för både Federer och Nadal att de förstör Grand Slam-möjligheten för varandra.

Personligen tror jag Federer kommer att dominera årets stora tävlingar, mest beroende på Nadals ständiga skadeproblem.

Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar