Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

torsdag 27 januari 2011

En ny Tiger Woods 2011?

2010 blev Tiger Woods hittills sämsta golfår sedan han blev professionell golfare 1997. Otrohetsskandalen triggade igång en nedåtgående spiral av sällan skådat slag, i alla fall när det gäller Tiger Woods.

Men nu hävdar Tiger att skallen är rensad och att han hoppas kunna ta tillbaka förstaplatsen på världsrankingen. För tillfället är Tiger trea, med engelsmannen Lee Westwood etta och Martin Kaymer, Tyskland, på andraplatsen.

Personligen hoppas jag att både Phil Mickelson och Tiger Woods tar upp kampen om förstaplatsen och att vi får se några riktigt klassiska dueller mellan golfvärldens riktiga giganter.


Medier skriver: AB Exp DN SvD

2 kommentarer:

  1. en enkel fråga.... har du någon som helst erfarenhet av prestation och idrottspsykologi? eller har du läst allt i böcker?... kan bli så otroligt trött på dig, men framförallt svenska basketbolls förbundet som rekryterar människor som dig... när ska någon komma underfull med det?

    SvaraRadera
  2. Hej anonym!

    Ursäkta det sena svaret!

    Om frågan är eller enkel eller inte vet jag inte, men om man har erfarenhet av en egen karriär som tennisspelare på bra nationell nivå och har coachat 101 matcher för Sverige i basket (58 vinster och 43 förluster) så innebär det väl en viss erfarenhet.

    Men jag har aldrig hävdat att jag är framstående. Jag är helt enkelt bara intresserad av prestationspsykologi och ledarskap.

    När det gäller Basketbollförbundet kan jag trösta dig med att jag inte är rekryterad av dom och därmed INTE jobbar åt dom. När det gäller min förmåga som coach håller jag med dig att jag inte är speciellt duktig utan bara en hårt arbetande och intresserad idrottsledare.

    mvh Lennart Grundel

    SvaraRadera