Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

fredag 2 juli 2010

Woods närmar sig toppformen

Tiger Woods missade Ryder Cup på Valhalla GC för knappt två år sedan pga av knäskada. Inför årets upplaga som spelas på Celtic Manor i Wales verkar formen närma sig sakta men säkert.

Enligt källor nära Tiger utvecklas svingen på ett positivt sätt och det verkar som han är redo på allvar inför årets stora begivenhet, British Open på anrika St Andrews i Skottland.

För USA´s Ryder Cup-kapten, Corey Pavin, är det nog självklart att ta ut Tiger, även om han inte skulle vara direktkvalificerad.

Kanske skulle han överväga att ta ut sig själv då han verkar vara i en fantastisk form för närvarande. Det är få om ens någon som har bättre närspel, och det är ju enligt all expertis den viktigaste delen av denna nobla sport.

Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar