Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

torsdag 1 juli 2010

Nadal knapp favorit till en andra Wimbledon-titel

Robin Söderling har tagit några riktigt stora kliv i sin satsning mot den yppersta världseliten, men för att vinna de största turneringarna krävs det nog fortfarande ytterligare lite stabilitet och jämnhet.

I sina bästa stunder spelar Robin ut vem som helst av huvudkonkurrenterna, men han har svårt att hålla ihop det i fem set.

I gårdagens match mot världsettan, Rafael Nadal, inledde Robin på ett strålande set och hade länge chansen i det så viktiga tredje setet, men när spanjoren väl hade tagit ledningen med 2-1 i set gick luften ur Tibrosonen.

Efter att Berdych besegrat Federer känns det ganska ovisst i kampen om tennisens största titel.

Berdych har kapacitet att med sina hårda grundslag betvinga vem som helst, men tjecken är liksom söderling lite för ojämn. Därför tror jag att Djokovic går till final.

Skall Murray ge de brittiska öarna sin efterlängtade titel eller blir fightern från Manacor på Mallorca för tuff?

Mitt tips är att Nadal besegrar Djokovic i finalen.

Medier skriver: AB1 AB2 AB3 AB4 Exp1 Exp2 Exp3 Exp4 Exp5 Exp6 DN1 DN2 SvD1 SvD2 SvD3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar