Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

torsdag 15 juli 2010

Bristish Open har startat på anrika Royal and Ancient

Det kan inte bli häftigare inom sportvärlden än British Open på anrika Royal and Ancient Golf Club of St Andrews.

De två senaste upplagorna på banornas bana, 2000 och 2006, har vunnits av världsettan Tiger Woods, som därför tillhör en av huvudfavoriterna.

En annan av favoriterna är 21-årige Rory Mcillroy, som inledde med en av de bästa inledningsrundorna i British Opens historia. Ynglingen från Irland gick runt på makalösa 63 slag och leder tävlingen efter en dags spel.

Tiger Woods ligger fyra slag efter på 67 slag.

Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar