Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

söndag 25 juli 2010

Sverige är fantastiskt i golf

Trots dåligt väder blev premiärupplagan av Scandinavian Masters på Bro Hof Slott Golf Club en riktig succé.

Banan fick mängder av fantastiska lovord av både spelare, media och publik.

Pricken över i:et var dock att vi fick en hemmasegrare i Richard S Johnson, hemmahörande på USA-touren. Johnson avgjorde på sista hålet genom att sänka en 15 metersputt med ett efterföljande "supervrål" från den entusiastiska hemmapubliken.

Sverige går sakta men säkert framåt inom världsgolfen och har idag en mängd duktiga spelare med kapacitet att vinna de riktigt stora tävlingarna.

Vi har också kapacitet att arrangera stortävlingar i och med de fantastiska banor som byggts på senare år. I första hand tänker jag på Bro Hof Slott GC i Stockholm och PGA National i Malmö.

Sverige är en av de stora golfnationerna i världen och frågan är om inte vi också har världens absolut störste golfguru i legenden Göran Zachrisson.

Medier skriver: AB Exp DN SvD

2 kommentarer:

  1. KUL ! Är själv varken spelare eller golf entusiast, men denne vinnare verkar vara en verkligt genomtrevlig kille, som är Väl Värd vinsten. Självfallet också en skicklig golfare !
    Håller helt med Lennart Grundell, om att lilla Sverige verkar vara en stor nation i denna "lilla boll" sport.

    SvaraRadera
  2. Kul med en vinnare - men kom ihåg att startfältet enbart var en liten liten del av det som deltog i BO.
    "Sverige går sakta men säkert framåt inom världsgolfen och har idag en mängd duktiga spelare med kapacitet att vinna de riktigt stora tävlingarna."
    Tveksamt - jag tror att det är precis tvärtom på samma sätt som Sverige halkar efter i både fotboll och friidrott - tyvärr - samma utveckling som i svenska skolan - snart sämst i Världen

    SvaraRadera