Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

söndag 25 oktober 2009

Världens hetaste och mest känslosamma derby

Vilket fotbollsderby väcker mest känslor av alla i hela världen?

Det finns givetvis flera kandidater men mitt svar är i alla fall utan att tveka;

Liverpool-Manchester United.

Dagens match på anrika Anfield Road handlar om mycket mer än titeljakten i Premier League.

För Liverpool kan matchen betyda ännu mer tappad mark gentemot rivalerna om seriesegern; Chelsea och United och frågan är hur länge fansen har tålamod med att alltid ligga steget efter de allra bästa. Rafael Benitez dagar kan vara räknade.

För United är matchen ett revanschmöte för förlusten i våras på Old Trafford med 4-1. Nu vann förvisso United ligan ändå, men att förlora mot Liverpool hemma var mycket påfrestande för alla United-fans.


Medier skriver: AB Exp DN SvD

1 kommentar: