Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

måndag 26 oktober 2009

Bra underhållning mellan Malbas och Mark

Efter att ha återhämtat oss ordentligt sen Sandamatchen visade vi enormt mycket spring i benen mot duktiga Mark från Borås/Kinna. Bägge lagen spelade med en enorm intensitet och fart i spelet genom hela matchen.

Vi hade ett antal chanser att döda matchen, men Mark kom tillbaka ett antal gånger och ledde med 1p med fem minuter kvar. Efter en fantastisk viljeinsats, speciellt i lagförsvaret och i returtagningen lyckades vi vinna sista fem minuterna med 17-8.

Jag vill också poängtera att bägge lagen förfogar över mycket talangfulla lag. Vilka framtidsmöjligheter alla dessa tjejer har!

Avgörande faktorer:
  • Vi lyckades göra 75p, vilket är klart godkänt
  • Vi vann returtagningen med 42-29
  • Vi begränsade Marks snabba uppspel i andra halvlek
  • Vi sköt 45,3% totalt på skotten

Steals:
Emily Golrang 4

Returer:
Amanda Nohrborg 19, Paulina Hersler 7

Poäng:
Amanda Nohrborg 16p, Emma Unger 15p, Paulina Hersler 14p, Hannah Magnusson 10p


Att förbättra:

Fortfarande är vårt mål att begränsa antalet turnovers till max 16 (=4st per period)
Vi hade 31 mot Mark (det står fel i statistiken)

Vi måste förbättra skyttet från distans



Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar