Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

torsdag 29 oktober 2009

Ett landslag på väg mot världstoppen.

Vårt duktiga fotbollslandslag på damsidan tog igår en mycket viktig seger i kampen om en plats i VM 2011 i Tyskland. Belgien besegrades för andra gången på kort tid, den här gången med klara 4-1. Men det satt hårt inne och matchen avgjordes inte förrän sent i andra halvlek.

Det här svenska landslaget kan bli riktigt bra, men är inte riktigt redo än som lag betraktat. Men lagom till de stora turneringarna, VM 2011 och OS 2012, kan tjejerna blomma ut på allvar och visa kritikerna att de tillhör den yppersta världseliten.

Thomas Dennerby är en mycket kompetent ledare för detta landslag, men jag tror ännu mer på kombinationen Torbjörn Nilsson och Thomas Dennerby.

Mitt tips är medalj i bägge dessa mästerskap och guld i ett av dom.

Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar