Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

fredag 9 oktober 2009

Obama fredspristagare

2009 års fredspris tilldelas USA´s president Barack Obama.

Obama själv är mycket överraskad och tycker inte att han förtjänar priset.

Kanske får han priset mest på grund av de mycket högt ställda förväntningarna på det framtida fredsarbetet i kombination med en öppnare dialog med framför allt ledare i Arabvärlden.

Eller är det så att USA´s två krig som förs i Irak och Afganistan betraktas som fredsskapande aktiviteter?

Medier skriver: AB Exp DN SvD

1 kommentar:

  1. Jag tror ingen förstår hur genialiskt det här draget är på en skala. Det är uppenbart hur politiskt det ligger bakom, men det gör inget. För hur tror du nu att USA kan gå ut i krig mot Iran eller Afghanistan efter detta. Därför kommer det antingen som tidigare fejkas med krig och terrorattentat mot USA för att öka deras trovärdighet att gå ut i krig igen. Undrar om Obama verkligen vill ha det blodet på sina händer. Därför kommer detta ske av andra krafter, förmodligen, lägg märke till förmodligen den starkt konservativa och kristna högern. Sjukt.

    SvaraRadera