Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

söndag 18 oktober 2009

Fördel AIK?

AIK har skaffat sig ett jätteläge inför de tre sista omgångarna av allsvenskan efter en säker 1-0-seger hemma på ett kylslaget Råsunda.

Men AIK har ett tufft återstående program; Hammarby borta, Örebro hemma och IFK Göteborg borta.

Största chansen för AIK ligger nog i att sveriges bästa lag den sista månaden, Malmö FF, fortsätter sitt segertåg mot "Änglarna" hemma på superarenan Swedbank Stadion på måndag kväll. Då är skillnaden fyra poäng mellan lagen och det räcker då för AIK att vinna mot "Bajen" och Örebro.

Hur som helst är det många spännande matcher kvar och troligen får vi ett avgörande i absolut sista matchen mellan IFK Göteborg och AIK på sveriges nästa bästa arena "Nya Gamla Ullevi".

Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar