Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

söndag 18 oktober 2009

Skön seger mot Sanda

Alla träningsveckor har sett fantastiskt bra ut ända sen i början av Augusti, med undantag av senaste veckan då vi sett mycket slitna ut. Därför hade jag känslan av att det skulle bli mycket tufft att besegra Sanda.

Och mina farhågor besannades i inledningen av matchen då vi direkt hamnade i underläge med 13-2. Ett byte till vår allt bättre 2-3-zon vände dock på matchen och vi tog över mer och mer.
Ett tag ledde vi med 7 poäng men Sanda avslutade andra perioden bra och vår halvtidsledning var endast 28-26.

Inledningen av tredje perioden dominerades av Sanda, men vi kom tillbaka och övertog ledningen inför sista perioden, mycket tack vare bra returtagning.

Sanda tog kommandot med ett mycket aggressivt försvarsspel i fjärde perioden och ledde med 4p med fyra minuter kvar. Då lyckades vi återigen vända på steken, återigen tack vare mycket bra returtagning under bägge korgarna.

Avslutningen blev dramatisk med många missade straffkast från vår sida och Sanda kastade upp en 3-poängare med en sekund kvar, men den missade och vild glädje utbröt i vårt vilt kämpande lag.

Matchavgörande faktorer:
  • Vi vann returtagningen med 56-34
  • Vår lagmoral var fantastisk
  • Vårt försvarsspel var återigen mycket bra

Förbättringsområden:
  • Skotten från distans
  • Antalet turnovers bör minskas kraftigt (33 igår)
  • Aktivare rörelse utan boll för att skapa enklare pass och därmed färre turnovers och mer fart på bollen
Poäng:
Emily Golrang 9, Emma Unger 8, Tove Lindnér 7, Amanda Nohrborg 6, Gea Atladottir 6, Amie Jow 6, Paulina Hersler 6, Linnea Cox 5, Anna Magnusson 4, Thali Rodrigues 2

Returer:
Emily Golrang 8, Gea Atladottir 8, Amanda Nohrborg 7, Paulina Hersler 7

Övrigt:
Emily Golrang hade 3 assists och 5/6 straffar
Amanda Nohrborg tog 4 steals

Nästa match är på söndag 25/10 kl 15.00 mot Marks BG från Borås/Kinna

Medier skriver: AB Exp DN SvD

1 kommentar: