Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

lördag 31 oktober 2009

AIK ser mycket starka ut

Skall AIK´s nya utlänningar vara den avgörande faktorn i tidernas hetaste Guld-final i Fotbollsallsvenskan?

Tveklöst är de en viktig kugge i AIK´s imponerande lagbygge. Och tittar man närmare på dom inser man snabbt att IFK Göteborg kommer att få något att bita i på söndag;

Liberianen Dulee Johnson, Engelsmannen Kenny Pavey och Argentinaren Jorge Ortiz utgör viktiga nycklar i AIK´s mycket starka mittfält.

Holländaren Jos Hooiveld kanske blir den stora nyckelspelaren som skall hålla ihop Sveriges bästa försvar.

Brasilianaren Antonio Flavio och Miran Burgic utgör några av de spetsar som kan avgöra söndagens match.

Lägg till Ivan Obolo i anfallet, Daniel Tjärnström och Martin Mutumba på mittfältet, Per Karlsson i backlinjen och Daniel Öhrlund i målet så har ni ett gäng fullvärdiga svenska mästare.

Det enda lilla hindret är att det finns ett gäng i Göteborg som kommer att göra allt för att guldet skall hamna i Sveriges näst största stad.

Medier skriver: AB1 AB2 Exp1 Exp2 DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar