Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

lördag 18 april 2009

Nadal regerar

Tennismatchen i Monte Carlo mellan Rafael Nadal och Andy Murray hade allt en tennisälskare kan begära. Den duktige kommentatorn Fidde Rosengren sa gång på gång att "det här finns inte".

De båda kombatanterna underhöll publiken från första till sista bollen med ett spel som sällan skådats tidigare. Dagens topptennis kan jämföras med två elitsoldater som skjuter automateld mot varandra i flera timmar. Och det blir bara bättre och bättre för varje år som går.

Om Roger Federer hade fötts fem år tidigare hade han vunnit mellan 20 och 25 Grand slam-titlar vid det här laget. Men tyvärr spelar han samtidigt som Murray, Djokovic och framför alla Rafael Nadal, Världens kanske bästa idrottsman för tillfället.

Nadal besitter alla egenskaper en elitidrottare behöver; Fantastisk fysik, funktionell teknik av yppersta klass, Strategisk förmåga på högsta nivå, mental tuffhet som överträffar allt vi sett tidigare och dessutom en stor portion ödmjukhet.



Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar