Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

lördag 18 april 2009

75 slag

Dagens 18 hål på Bokskogens GK (Nya banan) inleddes med mycket dåligt närspel. Dubbelbogye på 1:an följt av tre raka bogyes. Därefter blev det 11 par, en bogye och två birdies. Slutresultat 75 slag (par 71).

För att vara tidigt på säsongen är resultatet bra, men rent spelmässigt finns mycket att önska. Puttningen är ojämn, chippning bedrövligt dålig. Järnspelet känns okej och de flesta utslagen var faktiskt ganska bra, men alldeles för många långa slag slogs med fade, trots att jag menade raka slag.

Men trots spelmässiga problem är känslan mycket positiv inför golfsommaren 2009.

Medier skriver: AB DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar