Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

torsdag 30 april 2009

Glory, glory Man United

Arsenal kom undan med blotta förskräckelsen i gårdagens supermatch i Champions League. United kunde lätt ha vunnit med två, tre måls marginal.

Det viktiga var dock att Arsenal inte gjorde några mål. Gör United ett mål på Emirates Stadium måste Arsenal göra tre, och det blir svårt för Arsene Wengers mannar.

Hur bör United spela i returmatchen då? Pressa högt upp och riskera att tappa bort sig på mittfältet? Eller är det smartare att spela som Chelsea gjorde mot Barcelona? Kanske kommer Arsenal att tvinga United tillbaka?

Min förhoppning är att United markerar sin överlägsenhet och spelar på precis samma sätt som första halvtimmen igår kväll; Hög press, högt passningstempo och en furiös offensiv.

Medier skriver: AB DN SvD

2 kommentarer:

  1. Arsenal kom undan med blotta förskräckelsen? Världens bästa acnesamling blev raderad av en 19-årig reserv, och CL-mästarna fick bara ett mål gjort på hemmaplan.

    Arsenal är 90 minuter på hemmaplan från final.

    Känns annars rätt bra att va den enda som läser din blogg i år, så ha en bra dag, och lycka till i framtiden! :)

    SvaraRadera
  2. Lycka till på tisdag! Ni har ett fantastiskt lag på gång, men ni är ett nummer för orutinerade tror jag.

    Jag kan också berätta att snart kommer hela världen att läsa mina blogginlägg.

    SvaraRadera