Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

tisdag 28 april 2009

Fördel Barcelona trots allt

Många Chelsea-anhängare anser nog att de har ett drömläge inför returen hemma i London, men jag tror tvärtom.

Varför? Jo, det är enkelt! Barcelona är ett bättre fotbollslag än Chelsea och när det troligen blir lite öppnare spel i returen kommer deras större fotbollskunnande och bättre offensiv att fira triumfer.

I alla fall är det vad jag tror. För man vet aldrig när det gäller Gus Hiddink. Kanske tänker Chelsea spela defensivt även hemma och lite på att man kan ge Drogba tillräckligt med kontringslägen.

Spännande blir det i alla fall.

Medier skriver: AB DN SvD

2 kommentarer:

  1. Oddsmässigt så är barca favoriter... så jag får nog instämma i det du skriver, trots att hjärtat är blått

    SvaraRadera
  2. Att Barca har möjlighet att vinna på oavgjort resultat 1-1, tack vare fler gjorda mål på bortaplan, ger Barca en klar fördel. Rent statistiskt sett tror jag inte Barca spelar en till match utan att göra mål. Så det är mer rätt det som står här jämfört med det som tidningarna skriver.

    SvaraRadera