Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

tisdag 31 mars 2009

Svensk dambasket bättre än någonsin

Vilka fantastiska semifinalmatcher det kan bli i SM-slutspelet i Basket för damer. Den nya generationen baskettjejer, mellan 15 och dryga 20 år, är helt respektlösa och tillhör faktiskt europatoppen i sina respektive åldersgrupper. Därför har också Damligan utvecklats till en riktigt stark liga.

Solna får nog räknas som favoriter, men de övriga tre lagen i semifinal kommer inte att ge sig utan en riktig fight. Grattis alla idrottsintresserade i allmänhet och basketälskare i synnerhet. Bor man i Luleå eller Stockholmsområdet finns det en mängd högklassiga basketmatcher att se den närmaste tiden.

Mitt tips är att framtidslagen, Södertälje eller 08 Stockholm, snuvar Solna på årets SM-guld.

Medier skriver: AB DN SvD

2 kommentarer:

  1. Ska vi saga att du tippar att TELGE star som segrare i slutet av april? =)

    -Sandra

    sjansson84@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra!

    Kul att höra från dig. Det vore fantastiskt kul om ni vann. Benny och ni i laget gör ett beundransvärt jobb tillsammans. Jag håller tummarna för er.

    Lycka till!

    SvaraRadera