Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

onsdag 4 mars 2009

Lär av andras fatala misstag

När jag nyss läste om den fruktansvärda tragedin i Tyskland, där en 20-årig handbollsspelare dog under en landskamp mellan Tyskland och Schweiz, kände jag att det är dags att skapa debatt i frågan om idrottande vid sjukdom.

Eftersom det från vetenskapligt håll anses vara mycket farligt att anstränga sig om man har halsont, feber eller dylikt, borde ledare och föräldrar ALLTID vara oerhört vaksamma om någon inte är 100% redo att anstränga sig.

Låt aldrig någon som inte är 100% i fysisk form delta i ansträngande aktiviteter. Hälsan och överlevnaden MÅSTE komma i första hand.

Medier skriver: AB DN SvD

2 kommentarer:

  1. Dopning är nog den korrekta orsaken...

    SvaraRadera
  2. man är väl aldrig 100% frisk? Isåfall är det inte många dagar om året man är det.

    SvaraRadera