Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

onsdag 25 mars 2009

Rättvisa bonusar?

Den borgerliga alliansen har på mycket kort tid satt igång utvecklingsprocesser inom i stort sett alla viktigare områden. Nu tar dom tag i debatten kring chefsbonusar på ett föredömligt sätt.

Både Fredrik Reinfeldt och Anders Borg propagerar nu hårt för resultatbaserade bonussystem, vilket nog de allra flesta människor tycker är självklart.

Varför skall högt avlönade människor ha extra betalt, trots att de gjort ett dåligt jobb? Kanske för att säkerställa att de också får enorma pensioner. Är det rättvist? Kommentarer är överflödiga!

Tur att vi har Fredrik Reinfeldt och Anders Borg, våra garanter för ett rättvisare samhälle.

Medier skriver: AB DN SvD

2 kommentarer:

  1. Stackars lilla Vanja!
    Inte nog med att hon blev lurad. Murvlarna har samtidigt förstått vilka som ska hängas ut i sådana här affärer. Det gjorde de inte tidigare. Och det drabbar förstås lilla Vanja. Men jag klandrar inte Vanja för att hon har många mycket välbetalda uppdrag. Det är mänskligt att vilja ha det bra. Det är de som gav henne dessa uppdrag som borde synas. De har tydligen inte förstått att hon saknar kompetens för mer kvalificerat arbete.

    SvaraRadera