Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

torsdag 25 november 2010

Pengarna styr i Champions League

Gruppspelsrundan i Champions League lider mot sitt slut och följande 13 av 16 lag är redan klara för åttondelsfinal;

Tottenham, Inter, Schalke04, Lyon, Manchester United, Valencia, Barcelona, Bayern München, Chelsea, Marseille, Real Madrid, Milan och Shaktar Donetsk.

I grupp D kämpar FC Köpenhamn och Rubin Kazan om andraplatsen efter Barcelona. I grupp E står kampen mellan Roma och Basel och i grupp H står det mellan Braga och Arsenal.

Korrelationen mellan resultat i Champions League och årsomsättning (ekonomiskt) är skrämmande. Samma sak verkar gälla i vilka professionella ligor som helst. Det skulle vara kul att göra en studie över alla professionella ligor i .alla lagidrotter. Jag tror att korrelationskoefficienten kommer att hamna mycket nära 1,0 (=100% överensstämmelse)

Medier skriver: AB Exp DN1 DN2 SvD1 SvD2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar