Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

söndag 14 november 2010

Kungen av Milano

Kungen av Milano heter Zlatan Ibrahimovic! Fem minuter in i matchen ordnade Zlatan på egen hand straffen som han själv satte med precision, kraft och elegans.

Milan dominerade inledningsvis med högt tempo och bra passningsspel, men Inter kom tillbaka och dominerade andra halvlek och kunde mycket väl ha kvitterat.

Segern innebär serieledning för Milan på 26p, med Lazio på 25p, Napoli 21p och regerande mästarna Inter först på fjärde plats med 20p.

Medier skriver: AB1 AB2 AB3 AB4 Exp1 Exp2 Exp3 Exp4 DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar