Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

onsdag 30 september 2009

Vi måste tänka mer optimistiskt

Det är pessimistiskt att se Tyskland/Ryssland, Frankrike/Serbien eller Kroatien/Ukraina som mardrömsmotståndare om vi hamnar på anda plats i vår VM-kvalgrupp.

Det finns två huvudskäl till detta. Den ena skälet är att det vi skall ha som målbild att VINNA gruppen. Vi skall ge 100% för att göra det som krävs och det känns helt klart realistiskt.

Det andra skälet är att vi blir mycket starkare om vi betraktar oss som en mardrömsmotståndare för de andra lagen. Och jag kan lova att det är så dom ser på det. Inget av de andra landslagen vill möta Sverige i Playoff.

Låt oss besegra Danmark och Albanien med så många mål det bara går så tror jag att det räcker för avancemang till ännu en VM-turnering.

Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar