Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

söndag 13 september 2009

Spännande kamp om SM-guldet i fotboll

IFK Göteborg fortsätter att imponera i allsvenskan. Idag tvålade de till Gefle med klara 3-0 och superförvärvet från Qviding, Hannes Stiller, gjorde mål igen.

Nu skall det bli spännande att se vilka lag som kommer att haka på Blåvitt i toppen av tabellen.

AIK kommer ganska säkert att göra det, men blir det några fler lag i kampen om guldet?

Jag tror inte det, utan årets kamp om SM-guldet kommer att stå mellan AIK och IFK Göteborg.


Medier skriver: AB Exp DN SvD

2 kommentarer:

  1. Hatar att säga detta, men IFK Göteborg är inte regerande mästare (även om jag personligen hade önskat att de vara), utan det är Kalmar FF som är regerande mästare och inget annat! Ska man blogga om Allsvenskan kan det ju vara vettigt att ha koll på lite sånt.. Men nu vet du =)

    SvaraRadera
  2. Nja, visst är Blåvitt regerande mästare, kanske inte regerande svenska mästare, men regerande cupmästare är de än så länge.

    SvaraRadera