Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

måndag 28 september 2009

Bra premiärmatch mot Kvarnby

Vi var mycket laddade inför premiärmatchen mot favorittippade Kvarnby från Göteborg.
Första perioden blev också mycket lyckosam för vår del både offensivt och defensivt.
Vi hade ett högt bolltempo i anfallen och attackerade Kvarnby från alla positioner.

I andra perioden visade Kvarnby varför de tänker vara med och slåss om seriesegern.
Vi mötte ett mycket aggressivt man-man-försvar som stressade oss till många misstag.

Kvarnby ledde 31-24 i halvtid.

Tredje perioden spelades i ett högt tempo och vi lyckades vända matchen och ledde med 3p mitt i perioden. Kvarnby var dock lite för starka i längden för oss och även om vi aldrig låg under med mer än 6-10p kontrollerade det duktiga Göteborgslaget matchen och vann rättvist med 61-50.

Positivt:

Tjejernas fantastiska vilja och positiva attityd
Period 1 och 3 där vi presterade mycket bra spel
Vi lyckades nästan vinna returtagningen mot ett mycket stort lag
Publikstödet och duktiga speakern Lovisa Jansson
Domarna som inte märktes alls

Att förbättra:

Springa snabba uppspel HELA matchen
Bättre passningar i avgörande lägen
Minska antalet tekniska misstag (=Turnovers)


Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar