Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

måndag 14 september 2009

Tiger imponerade i Chicago

Efter ett imponerande banrekord under dag tre, den s k "moving-day", kontrollerade Tiger Woods händelserna fullständigt under avslutningsronden av PGA-tävlingen i Chicago. När det var över stod världsettan som segrare med åtta slags marginal före Jim Furyk.

Två viktiga mål för Tiger Woods är att vinna flest majors och flest tourtävlingar i golfhistorien.
Flest majors har idag Jack Nicklaus med 18 st. Tiger har vunnit 14 st, men ingen under 2009.

Flest PGA-segrar har idag Sam Snead 82st, Jack Nicklaus har 73 st och Tiger 71st.

Tiger själv anser att han är på väg att bli bättre än någonsin och att 2009 kan vara hans bästa år hittills i karriären, trots avsaknaden av majors.

Jag tror att Tiger kommer att ha ett fantastiskt 2010 efter att ha finslipat svingen ytterligare under vintern. Om han blir lite stabilare med drivern kommer han att bli nästan oslagbar.

Och han kommer att passera både Sam Sneads 83 PGA-segrar och Jack Nicklaus 18 majors, om han får gå skadefri vill säga.

En annan intressant kamp är den mot Roger Federer om flest stora titlar (majors respektive grand slams) där Federer inatt har chansen att utöka sin ledning till 16-14 mot Tiger.

Äevn denna kamp tor jag att Tiger till slut kommer att vinna. Mest beroende på att hans karriär kommer att vara längre.


Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar