Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

onsdag 13 oktober 2010

Underhållande och offensivt mot svenska mästarna

EcoÖrebro - Norrköping 96-103 (26-24, 16-20, 20-31, 34-28)


I första halvlek attackerade bägge lagen med effektivt pick and roll-spel som ofta resulterade i bra avslut. Vi gjorde ett jättejobb i 16 av 20 minuter när det gäller omställningen från försvar till anfall och attackerade Dolphins med bra bredd och djup i anfallsspelet. Vi hade dock svårt att få grepp på Dolphins anfallsspel, som är mycket svårstoppat med mängder av offensiva vapen.


Om vi skall kunna hota Dolphins på allvar måste vårt försvarsspel begränsa deras poänggörande inne i vår försvarsbox. Dom sätter 26/39 skott inne i boxen och 27/42 från straffkastlinjen. En viktig utmaning för oss är att försvara boxen bättre och tvinga motståndarna till mer distansskytte.


Att vinna omställningen mellan från försvar till anfall och anfall till försvar är en grund i vår allmänna gameplan och jag tycker vi gör ett bra jobb större delen av matchen


Returtagningen är punkt nummer två i grundplanen och förlusten med 26-29 anser jag är klart godkänt då Dolphins har många bra returtagare.


Tredje punkten i taktiken är att vinna straffkasten och här ser vi tyvärr en avgörande faktor till vår nackdel. Dolphins skjuter 42 straffkast mot våra 11. Min analys är att vi måste både röra oss bättre utan boll för att skapa bättre attacklägen och dessutom hitta dessa lägen med effektivare passningsspel. I försvar handlar det om att försvara boxen bättre.


Vi vill hålla nere de tekniska misstagen till färre än fyra per period, vilket vi klarade (15 totalt).


Härligt också att se Leonard Mosley´s offensiva förmåga. Odin Lindell visade upp en härlig offensiv produktion och Andreas Karlsson gjorde sin bästa match hittills i Eco-tröjan, med både attackförmåga i anfall och tufft försvarsspel.




poäng

min

skott

straff-kast

returer

turn-overs

steals

Andrew Pleick

11

35:15

5/15

0/0

2

3

3

Leonard Mosley

28

33:38

12/15

2/2

3

1

0

Sean Smith

0

14:24

0/3

0/0

2

1

0

Jesper Andersson

18

29:47

7/16

0/0

2

2

0

Pete Cipriano

4

21:26

2/5

0/0

6

1

1

Andreas Karlsson

11

20:51

4/6

2/2

1

3

0

Pierre Hampton

4

15:55

1/5

1/2

4

2

2

Egal Saleman

2

11:03

1/4

0/0

1

0

0

Odin Lindell

18

16:37

6/10

4/5

3

1

1




Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar