Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

måndag 18 oktober 2010

Allsvenska dramat fortsätter!

Drama 1 om SM-guldet och de åtråvärda platserna i Champions League-kvalet fortsätter.

Drama 2 om de åtråvärda platserna i nästa års allsvenska fortsätter.

När det gäller SM-guldet kan Malmö FF ta ett avgörande steg ikväll då de tar emot Kalmar FF samtidigt som Helsingborg åker till Borås för en mycket svår match mot Elfsborg. 3p försprång och +10 i målskillnad kan alltså bli mer efter kvällens matcher. Det lutar starkt åt SM-guldfirande på Lilla Torg i Malmö (och flera andra torg också!).

De fyra platserna i Europa Cup-spelet blir nog Malmö, Helsingborg, Örebro och Elfsborg.

Bottenstriden är dock långt ifrån avgjord. Gefle och BP ligger mycket dåligt till, men läget förändras snabbt med nio återstående poäng att spela för.


Medier skriver: AB1 AB2 AB3 Exp1 Exp2 Exp3 Exp4 Exp5 Exp6 DN1 DN2 DN3 SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar