Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

torsdag 28 oktober 2010

Matchreferat Södertälje - EcoÖrebro

Södertälje - EcoÖrebro 75-69 (26-22, 15-17, 22-23, 22-17)


Avgörande faktor 1: Södertäljes zonförsvar tog bort vår attackförmåga


Södertälje lyckades verkligen avgöra matchen med sitt zonförsvar i fjärde perioden. De lyckades tyvärr ta bort vårt attackspel från 3p-linjen fullständigt och vi hade också mycket svårt att hitta våra insidespelare.



Avgörande faktor 2: Vi gjorde 23 turnovers


Södertäljes försvar forcerade fram många turnovers, men vi får inte hamna över 15 per match.

Med 15 turnovers hade vi fått 8 chanser ytterligare att göra de 7p som fattades för seger.

Huvudorsaken till många turnovers är att vi inte upptäcker deras roterande spelare. Mer ”split vision” krävs!



Avgörande faktor 3: Våra missade hjälproteringar


Vi kan alltid välja att vara i position för att hjälpa på alla drives och lowpostspel, men hamnar alltför ofta ur position. Vi vill rotera på alla drives och lowpostattacker.



Individuellt:


Leonard Mosley 18p (8/18), 7 returer, 6 assists

Jesper Andersson 15p (6/8), 5 returer

Sean Smith 10p (3/10)

Egal Saleman 9p (4/6), 4 returer

Odin Lindell 9p (4/5), 5 returer

Pierre Hampton 9p (2/8), 5/6 straffkast, 4 steals

Pete Cipriano 6p (3/6), 10 returer



Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar