Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

söndag 9 augusti 2009

Woods mot Harrington på Firestone

Vilken söndag kväll det kan bli när årets Bridgestone Invitational skall avgöras på den fantastiska Firestone GC-banan i min f.d. hemstad Akron, Ohio. Irländaren Padraig Harrington och Amerikanen och golfikonen Tiger Woods går ut i ledarbollen 20.00 (svensk tid) ikväll.

Harrington har en kudde på tre slag till Tiger, som vunnit på Firestone sex gånger!!! i karriären.

Tiger, som avslutade med fyra birdies på dem fem avslutande hålen igår, börjar närma sig toppformen lagom till PGA-mästerskapen nästa vecka på Hazeltine GC.

Men först får vi bevittna en duell mellan två av golfvärldens stora affischnamn, med världens bästa idrottsman som knapp favorit.

Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar