Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

onsdag 12 augusti 2009

Tiger på väg mot rekord

Ett av Tiger Woods stora mål är att bli den vinstrikaste genom tiderna på PGA-touren. I dagsläget leder Sam Snead med sina 82 segrar, följd av Jack Nicklaus med 73 segrar. Trea på listan är Tiger Woods med 70 segrar.

Hur lång tid till behöver Tiger för att vinna de 13 turneringsvinster som behövs?

Hittills i karriären har han i genomsnitt vunnit fem tävlingar per år, vilket skulle innebära att han passerar Sam Snead under 2012, vid 37 års ålder. Kanske siktet är inställt på 100 toursegrar?

Ett andra och troligen ännu större mål för Tiger är att passera Jack Nicklaus 18 majortitlar. Tiger har i genomsnitt vunnit en major per år, vilket ger honom goda möjligheter att passera legendariske Nicklaus inom några år.

Skrämmande nog för övriga världsgolfare är att Team Tiger anser att dom har ett antal förbättringar kvar före Tigers sving är riktigt vass. Det tydligaste problemet för Tiger är att han inte slår bra med drivern. Men utan bra drives lyckas han ändå vinna ungefär hälften av tävlingarna han ställer upp i. Hur svårslagen blir Tiger Woods när Team Tiger får ordning på drivern?


Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar