Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

söndag 16 augusti 2009

Halvsvensken Tiger är favorit inatt

Inför kvällens och nattens avgörande i årets sista major i golf, PGA-mästerskapen på vackra Hazeltine GC i Minnesota, leder världettan Tiger Woods med två slag för Padraig Harrington, Irland och Y E Yang från Sydkorea.

Tiger har aldrig förlorat en Major när han haft ledningen inför sista rundan. Tuff statistik för motståndarna, men ett antal spelare har definitivt chansen att besegra Tiger.

En av dom heter Henrik Stensson, som ligger fyra slag efter. Tänk om vi får den förste majorsegraren på herrsidan i natt. Hej Henrik!

Tipset hamnar dock på världens just nu bäste idrottsman, Tiger Woods. Han är ju gift med en svenska, så det kan väl också räknas som en svensk seger.

Medier skriver: AB1 AB2 Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar