Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

måndag 6 juli 2009

Tiger gjorde det förväntade

Tiger Woods var en girig tävlingsvärd för AT&T National genom att vinna tävlingen. Däremot var han en beundransvärt givmild värd genom att skänka 8 miljoner SEK i välgörenhet.

TIGER HAR VUNNIT 45 AV 48 TÄVLINGAR då han haft ledningen efter 54 hål (av 72). Därför förväntade nog alla att han skulle ta kommandot under sista dagens spel, vilket han också gjorde. Däremot räknade ingen med att Hunter Mahan skulle bli det största hotet. Fighten skulle ju stå mellan Tiger och nya stjärnskottet Anthony Kim. Men efter att Mahan, som gick ut långt före ledarbollen med Woods och Kim, skjutit en fantastisk 62:a, fick Tiger ordentlig press på sig på den mycket svåra banan.

Och efter att för fjärde dagen i rad missat på 11:an var ledningen borta. Men efter ett antal suveräna räddningar ur svåra lägen avgjorde Tiger på de tre sista hålen, med en birdie och två säkra par.



Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar