Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

måndag 7 februari 2011

United knappa favoriter!

Årets stora besvikelse i Premier League, Liverpool, har efter Kenny Dalglish inträde vunnit fyra raka matcher och har på allvar börjat blanda sig i kampen om en av de fyra platserna i nästa års Champions league.

Gårdagens vinst mot Chelsea gav nog Liverpoolfansen tillbaka en stor mängd energi och hopp inför fortsättningen.

Kan Liverpool hota topplagen? Nej, det tror jag definitivt inte. Kampen om seriesegern kommer att stå mellan Arsenal och Manchester United där Arsenal har fördelen av ett lättare spelschema, men då får de inte tappa 4-0-ledningar som senast mot Newcastle.

Manchester United får nog ha favoritskapet, men de har Chelsea kvar två gånger, Liverpool borta och Arsenal borta.


Medier skriver: AB1 AB2 AB3 AB4 Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar