Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

måndag 7 februari 2011

Green Bay firar!

Super Bowl-mästare nummer 45 blev anrika Green Bay Packers anförda av den fantastiske quarterbacken Aaron Rodgers som imponerade med snabba och varierade lösningar i passningsspelet.

Rutinerade Ben Rothlisberger i Pittsburgh Steelers hade en sämre kväll men sin vana trogen skapade han en jättechans att avgöra med matchens sista drive med 2:07 kvar. Känslan var mycket positiv vid "two-minute warning" men den här gången lyckades inte Pittsburgh och Rothlisburger.

Aaron Rodgers utsågs rättmätigt till finalens mest värdefulle spelare och nu lär det firas i Green Bay, som för övrigt är den minsta staden att ha ett lag i någon av de fyra stora proffsligorna i nordamerika.

Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar