Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

onsdag 24 februari 2010

Vilken fantastisk stafett!!!!!

Vilken oerhört spännande herrstafett över 4x10km det blev. Två bra klassiska sträckor av Daniel Rickardsson och framför allt av Johan Olsson bäddade för rutinerade Anders Södergren på tredje sträckan.

Södergren gick ut i ledning tillsammans med Frankrike och Tjeckien med huvudkonkurrenterna Norge och Tyskland ca 30 sekunder efter.

Efter en mycket stabil sträcka av Södergren växlade Sverige strax före Frankrike och Tjeckien, med Norge nästan 40 sekunder efter, men med monstret Petter Northug på sista sträckan.

Northug startade fjärde sträckan i ett furiöst tempo och såg urstark ut. Men Hellner hade full kontroll och när han gjorde en mäktig tempoväxling i en uppförsbacke på sista varvet knäckte det alla konkurrenterna.

OS-GULD till Sverige!!!!!!!!!!!!

Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar