Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

söndag 28 februari 2010

Konståkningen var bäst av alla sporter

Kanadensiskan Joannie Rochette var definitivt favoriten under damernas fantastiska friåkning, men Sydkoreanskan Kim Yu-Na´s makalösa uppvisning är Vancouver-OS största prestation alla kategorier.

Aldrig har någon fått högre poäng och aldrig har någon favorit motsvarat de högt ställda förväntningarna i en sport som har det mesta.

Konståkning innehåller mängder av akrobatiska och enormt fysiskt krävande delar i kombination med en konstnärlig presentation, vilket gör prestationerna vi fått bevittna de mest avancerade och imponerande under hela Vinter-OS.

Medier skriver: AB Exp DN SvD

1 kommentar:

  1. Hej!
    Ja, YuNa Kim slog rekord igen och fick $1 million!
    http://www.ibtimes.co.uk/articles/20100301/lloyds-london-pay-out-yuna-kim.htm

    Jag kan verkligen inte tro på att YuNa fått alla bästa poäng bland damer och herrar trots att hon inte hade 3A , 4T eller 3Lz-3Lo. Även om hon skulle missat första 3Lz + 3T (12poäng) och 3Lz(8.60poäng), skulle hon ändå vunnit guld! Jag är djupt imponerad av YuNa som är klok någ att göra 2A tregånger för att tjärna GOE plus poäng. Inom Top-10, är det BARA YuNa och Mirai som gör 2A tregånger. Det är ändå OK att Mirai gjorde många 2A eftersom det är hennes första år som senior. Men men men det är fläckt att Drottning YuNa gjorde 2A i enkla kombination. Drottningen borde ha visat svåra kombi som 3Lz+2T+2Lo eller 3Lz+3Lo. Hennes GOE 17.40poäng motsvarar ungefär 2gånger 3A (8.20poäng gånger 2 = 16.40). Oj oj oj…är det bara YuNa som fått så mång GOE plus? Lysacek fick bara 9.64 plus poäng…

    SvaraRadera