Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

måndag 22 februari 2010

Sverige dominerade mot Finland

Sverige besegrade Finland ganska enkelt med 3-0 i en match Sverige dominerade från första nedsläpp. Sveriges defensiv såg enormt stark ut och gav nog laget det självförtroende som behövs inför slutspelet.

Men å andra sidan hade vi ännu mer självförtroende för åtta år sedan i Salt Lake City efter övertygande segrar mot Kanada och Tjeckien, för att i kvarten förlora mot Vitryssland med 4-3.

Sedan kan man ju fråga sig om inte Finland drog vinstlotten genom att hamna på en lite lättare lottningshalva.

Finland möter troligen Tjeckien i kvarten och vid vinst USA i semifinal. Men frågan är om inte trots allt Sverige fått ett drömläge igen med Slovakien eller Norge i kvarten och vinnaren mellan Ryssland och Kanada i semi. Blir det Kanada kommer semin att vara deras tredje match på fyra dagar och kanske är de mörbultade av Ryssarna. Och blir det Ryssarna i semi får vi hoppas att kanadensarna tacklat sönder dom.

Det ser bra ut för både Sverige och Finland igen, men jag vill höja ett varningsflagg för både Tjeckien och Slovakien.

Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar