Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

lördag 23 januari 2010

Tyvärr är vi inte bättre!

Efter tre raka förluster är Sveriges handbollsherrar utslagna ur EM. I avgörande matchen mot Tyskland krävdes seger men efter mycket svagt försvarsspel i första halvlek fick Sverige mest kämpa i underläge. Chansen fanns förvisso vid ställningen 27-27, men individuella misstag avgjorde i slutskedet.

Många är kritiska till Staffan Olsson och Ola Lindgrens mannar, men frågan är om vi inte måste konstatera att laget har ett stort steg att ta för att kunna vara med och slåss om medaljerna igen.

Vi blev bortskämda under 90-talet med Bengans grabbar, som tog medalj i stort sett i varje mästerskap under ett fantastiskt handbollsdecennium.

Jag tror på det här laget, men då måste laget få mera tid, och framför allt måste killarna vara tålmodiga och fortsätta att satsa på landslaget i många år till.

Medier skriver: AB Exp DN SvD

1 kommentar:

  1. Handbollsmässigt kan man nu dela Norden i två, de stora, Island, Norge och Danmark, och de små, Färöarna, Finland och Sverige.
    I både Finland och Sverige satsas det mycket mera på andra sport (Hockey ofl.) handbollen kommer sist.

    SvaraRadera