Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

måndag 25 januari 2010

Indianapolis klara för Superbowl

Indianapolis Colts, ledda av superstjärnan Peyton Manning, klara för Superbowl efter att ha besegrat New York Jets med 30-17 i en match som New York ledde med 17-13 i halvtid efter att ha spelat totalt respektlöst genom hela matchen.

Men att besegra Indianapolis på deras hemmaplan är mycket svårt och i längden blev kombinationen av tufft försvar och Mannings smarta offensiva beslut för mycket för ett tappert kämpande New York.

Om 10 minuter börjar nästa semifinal, mellan New Orleans Saints och Minnesota Vikings. Mitt tips är att Vikings vinner pga av sin suveräne Quarterback, Brett Favre.

Medier skriver: AB Exp DN SvD

1 kommentar: