Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

onsdag 13 januari 2010

Sjöberg bättre än Holm, men bara i höjdhopp

När höjdhopparna Stefan Holm och Patrik Sjöberg fick chansen att umgås några dagar under inspelningen av mästarnas mästare kastades det "gliringar" åt både höger och vänster.

Det mesta kom från Herr Sjöberg och mycket var onödigt och barnsligt. Att han måste markera för hela världen att han anser sig vara Sveriges bäste höjdhoppare genom tiderna säger mycket om Patrik Sjöberg.

Stefan Holm är en mycket ödmjukare och balanserad människa medans Patrik Sjöberg inte alls är lika trygg i sig själv, vilket han gång på gång bevisade i programmet.

Vem är då Sveriges bäste höjdhoppare genom tiderna?

Det är svårt att bedömma. Sjöberg hoppade högre, medans Holm vann fler titlar, med OS-guldet i Aten som den största prestationen.

Jag väljer att svara Sjöberg då han faktiskt genomgående hoppade högre. samtidigt tycker jag att Holm är en mycket bättre förebild som idrottsman, men den frågan skulle jag ju inte svara på.

Medier skriver: AB1 AB2 Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar