Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

måndag 6 september 2010

Yankees leder fortfarande trots hård kritik

Det känns mycket märkligt att experter och fans under hela årets säsong har pratat så mycket om alla problem och svagheter New York Yankees har. Ändå är Yankees bäst i Major League Baseball med 86 vinster och 51 förluster när det återstår endast 25 matcher före slutspelet.

Dessutom är superstjärnorna Alex Rodrigues och Andy Pettitte tillbaka efter skador inom kort.

Inget lag har bättre pitching. Möjligen kan managern, Joe Girardi, få problem med vilka pitchers han skall använda i slutspelet.

CC Sabathia är given som etta och Andy Pettitte borde vara nummer två, men sedan är det mer tveksamt. Om AJ Burnett hittar tillbaka till förra årets form skall han vara nummer två eller nummer tre, men hittills i år har han minusstatistik (10-13).

Vem av Javier Vasquez, Phil Hughes eller Ivan Nova som blir fjärde pitcher blir ett delikat problem att lösa för de regerande mästarna.

Ett annat hinder för Yankees kan vara att National League i år har hemmaplansfördel i World Series.

Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar