Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

onsdag 8 september 2010

Turkiet är mina favoriter till VM-guldet i basket-VM

Vilken fantastisk basket vi får bevittna från VM i Turkiet. Slutspelet är i full gång med kvartsfinaler idag och imorgon.

Dagens första match spelades mellan Serbien och Spanien där nog de flesta trodde mest på Spanien men där Serberna vann efter en låååång 3-poängare i slutsekunderna av pointguarden Teodosic.

Serberna, som coachas framgångsrikt av legenden Dusan Ivkovic, fick därmed revansch för förlusten mot Spanien i förra årets EM-final.

Den andra kvartsfinalen för dagen spelas just nu mellan Slovenien och suveräna hemmanationen Turkiet. Turkarna leder 77-54 med 6:07 kvar av fjärde och sista perioden.

Turkiet har en enorm repertoar att välja ur. De kan spela lågtempobasket och backa tillbaka i ett stort zonförsvar och de kan när som helst växla till ett aggressivt man-man-försvar.

Dessutom visade de i första halvlek mot Slovenien att de kan springa mycket snabbt om tillfälle ges.

Turkiet är mina favoriter till VM-guldet!

Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar