Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

måndag 2 november 2009

Yankees imponerade igen!

CC Sabathia såg länge ut som nattens store vinnare för New York Yankees, men i inning nr 7 vid ställningen 4-2 till Yankees gjorde Philadelphia´s Chase Utley en homerun och därmed plockade Yankees kritiserade manager Joe Girardi ut sitt ess, som trots allt hade gjort en mycket bra match.

I inning nr 8 satte Girardi in den lovande pitchern Joba Chamberlain som snabbt fick bort de två första slagmännen med grym pitchning. Från ingenstans lyckades dock Pedro Feliz göra ytterligare en homerun när Joba Chamberlain såg som starkast ut och Citizens Bank Park rockade igång på allvar.

I den nionde inningen fortsatte Phillies flyt fram till det var dags för Johnny Damon, som lyckades med en basehit. När sedan Mark Texeira automatiskt hamnade på ´första basen efter att ha träffats av en pitch, hade redan Damon lyckats stjäla två plattor och stod redo vid tredje plattan.

Alex Rodrigues drev in Damon och Posada drev sedan in både Texeira och Rodriguez och helt plötsligt ledde Yankees med 7-4 och tidernas bäste "closer" Mariano Rivera fick ta över efter Joba Chamberlain.

Rivera gjore processen och liandet kort för Phillies och Yankees ledde hastigt och lustigt med 3-1 i matcher.

Natt till tisdag är det dags för Phillies Cliff Lee att utmana Yankees AJ Burnett i match 5.

Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar