Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

måndag 16 november 2009

Malbas-Växjö 100-26

Jag är alltid rädd för matcher mot lag som levererat dåliga resultat. Risken för underskattning gör att man är mycket sårbar.

Tjejerna visade dock upp allt annat än underskattning och var ordentligt laddade när matchen började.

För Amanda Nohrborg var det också en speciell match, då hon spelade sin sista match för säsongen. En säsong där hon hittills varit seriens bästa returtagare och försvarsspelare. I skrivande stund är Amanda på väg mot ett fantastiskt äventyr i Asien och Australien.

Vi spelade som vanligt mycket fysiskt och hade som gameplan att dominera två delar av spelet;
  1. Returtagningen
  2. Löpningen mellan korgarna
Returerna vann vi överlägset med 45-24 och i tempot mellan korgarna var vi helt överlägsna.

Trots stora siffror vill jag berömma Växjö för en mycket stark vilja och framåtanda matchen igenom. Det är inte lätt att förlora varje match med stora siffror, men med den här positiva attityden kommer de här tjejerna att bli att räkna med i framtiden.De är dessutom mycket välcoachade, vilket också talar för goda framtidsmöjligheter.

Poäng:
Emily Golrang 22p, Paulina Hersler 18p, Amanda Nohrborg 16p, Thali Rodrigues 12p, Tove Lindnér 12p, Tijana Sutalo 10p, Linnea Cox 4p, Emma Unger 4p, Hannah Magnusson 2p.

Returer:
Tove Lindnér 13, Amanda Nohrborg 7, Thali Rodrigues 6, Emma Unger 6

Skottprocent:
Thali Rodrigues 66,7% (6/9), Amanda Nohrborg 63,6% (7/11), Tijana Sutalo 62,5% (5/8),
Paulina Hersler 60% (9/15)

Övrigt:

Amanda Nohrborg 14 deflections
Amanda Nohrborg 6 steals
Hannah Magnusson 6 assists

Nu väntar en hård och viktig träningsperiod för oss före de avslutande matcherna i höst mot Karlstad hemma 12/12 och Kvarnby borta 19/12.


Medier skriver: AB Exp DN SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar