Om mig

Mitt foto
Under de närmaste åtta månaderna kommer jag att bo i Örebro och arbeta dels som Head Coach för EcoÖrebro i Basketligan, dels fortsätta arbeta med verksamhetsutveckling och ledarutveckling. När jag vill ha kul går jag på bio, lyssnar på bra musik, går på café, spelar golf, shoppar loss, reser till någon trevlig storstad (helst Prag eller New York), reser till solen, läser en intressant bok mm. Mina favoritställen är Nyhavn och Ströget i Köpenhamn, Espresso house på Davidshalls torg i Malmö, Greenwich Village i New York, Karlsbron i Prag, Stockholms innerstad, Gran Canaria, Bokskogens Golfklubb, Ljunghusens Golfklubb, Central Park i NY, Bosön och Norska fjällen. Min senast lästa bok är "Ledarskapets fem utmaningar" av Stefan Söderfjell.

lördag 18 december 2010

Final!!!!!!

De fantastiska svenska handbollstjejerna besegrade det duktiga rumänska landslaget med 25-23 efter en gastkramande semifinal i EM i Danmark.

Linnea Thorstensson var planens gigant och kanske faktiskt är världens bästa spelare för tillfället. Thorstensson kräver så mycket bevakning att det öppnar upp ytor för övriga spelare och Sverige kunde faktiskt ha vunnit matchen enkelt om de inte missat en mängd fina lägen mitt i andra halvlek.

Just nu möts Norge och Danmark inför 12 000 fanatiska åskådare som skapar en mäktig inramning. Norge har öppnat bäst och leder 7-5 i mitten av första halvlek.

Medier skriver: AB1 AB2 AB3 AB4 AB5 AB6 Exp1 Exp2 Exp3 Exp4 Exp5 Exp6 DN SvD1 SvD2 SvD3

2 kommentarer:

  1. Skulle de nu spä på sin redan stora bedrift med ett guld är det mycket värt. Men tilläggas bör att ledarna i laget, Per och Magnus Johansson, har en framträdande roll. Deras prestation får inte förringas. I DN:s artikel skrivs det inget alls om dessa bägge profiler som lyckats hålla ihop laget såpass att de vinner så mycket. Det är intressant att följa deras lågmälda men uttömmande genomgångar under de time-out:s som tas. Jämför dessa med t ex den ryska coachen... De underpresterar trots hans coachning, de kan inte anamma hans direktiv. Så man kanske ska lyfta fram Per och Magnus mer än vad som görs... harmoni i laget kräver sådana ledare.
    Lycka till själv, Lennart! //Andreas Jildestad

    SvaraRadera
  2. sänds finalen i någon tv-kanal eller?

    SvaraRadera